Time flies... - Reisverslag uit Noord, Aruba van Femke Mulder - WaarBenJij.nu Time flies... - Reisverslag uit Noord, Aruba van Femke Mulder - WaarBenJij.nu

Time flies...

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

14 Augustus 2007 | Aruba, Noord

Lieve allemaal,

Een laatste bericht vanaf Aruba! Ongelofelijk maar waar, m’n co-schap huisartsgeneeskunde zit er al weer op!! De zes weken zijn voorbij gevlogen en ik heb het geweldig naar m’n zin gehad! De afgelopen twee weken heb ik nog meer patiënten zelfstandig gezien, zelf een aantal spiraaltjes (succesvol!) geplaatst en veel wratjes, flubbers en bobbels weggebrand en gesneden. Een aantal patiënten heb ik meerdere keren gezien, wat het extra leuk maakt. Een jongen kwam op m’n spreekuur met een verhaal van onregelmatige hartkloppingen, vooral ’s avonds. Hij was erg ongerust hierover en bang dat er iets met z’n hart mis zou zijn. Ik vond m nogal zenuwachtig en legde hem uit dat het, op deze leeftijd en zonder verdere klachten, nogal onwaarschijnlijk was dat z’n hart niet in orde zou zijn en dat het mogelijk met stress te maken had. Voor de zekerheid (je weet maar nooit) toch maar een bloedonderzoek aangevraagd en wat bleek: z’n schildklier werkte veel te snel! Een verklaring voor al z’n klachten. Later vertelde hij ook te zijn afgevallen, te transpireren en te trillen: allemaal volgens het boekje! Leerpuntje: altijd goed blijven opletten. Verder nog veel leuke, interessante en wonderbaarlijke patiënten gezien. De chipman is helaas niet meer teruggeweest, dus geen vervolg op dat verhaal…

Afgelopen vrijdag was m’n laatste dag: vreemd en jammer om afscheid te moeten nemen van de praktijk, dokter Samuels, zijn vrouw Paula en natuurlijk Gina. Gelukkig vonden zij het ook jammer dat ik klaar ben en waren ze allemaal erg tevreden over m’n werk. Van dokter S kreeg ik dan ook een 9 èn een hele leuke eindbeoordeling! Het bleek dat er zelfs patiënten hadden of ik nog langer bleef! Een groter compliment is haast niet mogelijk. Ik zal met heel veel plezier op dit co-schap en mijn tijd in Aruba terugdenken.

Naast al het werk hebben we natuurlijk ook tijd gehad voor een hoop leuke dingen. Zo zijn we een weekend naar Vroni op Curaçao geweest, waar zij haar co-schap Interne doet. Met de vroege vlucht in een klein vliegtuigje (36 mensen!) naar Willemstad; een prachtige stad, vooral de beroemde gekleurde huisjes op de Handelskade. Verder het eiland verkend in Vroni’s kleine autootje (wat ons behoorlijk wat rugpijn opleverde; wel veel mooie natuur, ruige rotspartijen en een onverwachte ontmoeting met een gynaecoloog uit Hoofddorp!), ’s avonds een heuse poolparty en daarna heerlijk gedanst in de beruchte Mambo. Curaçao is erg mooi, wat groter, groener, minder toeristisch, heuvelachtiger èn warmer dan Aruba, maar ook met minder mooie stranden.
Verder afgelopen weekend ons duikbrevet gehaald door de laatste 2 bootduiken af te ronden. Het ging helaas niet helemaal vlekkeloos omdat ik bij de eerste duik gewoon naar boven Drees en dus halverwege terug naar de boot moest :-(. Gelukkig was de tweede wrakduik erg mooi en is het brevet binnen!

Nu nog twee dagen op Aruba de laatste dingetjes regelen en nog wat bijbruinen (…) voordat we woensdag voor 10 dagen naar Puerto Rico gaan! Nog even vakantie vieren, het regenwoud verkennen, oude steden bezoeken, zonnen, zwemmen en heerlijk winkelen voor we de 26e terugvliegen naar Amsterdam!

Dus…tot gauw!

Kus,
Femke

• 14 Augustus 2007 - 06:33

Karen:

He Fem,
    Je klinkt hardstikke positief! Kan je daar niet je opleiding doen ;-)) Lijkt mij wel een top-vakantieadresje..
    Tot snel, veel plezier in Puerto Rico, liefs
    Karen

• 14 Augustus 2007 - 07:59

Emma:

Lieve Fem,

Wat geweldig wat je daar allemaal doet en meemaakt! Wens je heel veel plezier in Puerto Rico en tot snel weer in NL!

Kus Emma

• 14 Augustus 2007 - 08:49

Sanne K:

Hee, wat goed! weer een 9... stuud! geniet er nog even van (puerto rico, klinkt goed...). Als we in september allemaal terug zijn gaan we snel weer samen eten en borrelen!
    xx sanne

• 14 Augustus 2007 - 10:39

Anna:

klinkt tof hé allemaal.. echt fantastisch dat je kan duiken! geniet er nog maar van! kus

• 14 Augustus 2007 - 12:12

Lot:

Lekker bezig fem!!! Klinkt goed allemaal!! Veel plezier in puerto rico!!

Dikke kuss

• 14 Augustus 2007 - 12:26

Laura:

Hey Femmie, heel veel plezier in Puerto Rico!! Wil snel je verhalen life horen!!! dikke kus en tot snel!!! Lau

• 14 Augustus 2007 - 20:58

Mattessa:

Gefeliciteerd met zo'n goede beoordeling!!

Geniet van de laatste weken!

x

• 15 Augustus 2007 - 09:49

Jacqueline:

Hoi Femke,

Toppertje, dat gaat moeilijk worden. HAG of toch V&G :)

Nou lief geniet er maar lekker van en tot gauw.

Liefs, Jac

• 15 Augustus 2007 - 11:52

Emma Bakker :

lieve femke
    Wat klinkt het allemaal goed.Het voelt erg tropisch en zonnig.Goed dat je die jonge man zo gered hebt!goed opgelet.Gister nog weer op joppe gepast, en gegeten met de gehele fam.Nou femke nog een paar heerlijke weken,en dan tot ziens hartelijke groeten
    Emma en Harrie

• 15 Augustus 2007 - 12:28

Sophie:

wat goed hé, een 9!!! maar had eigenlijk niet anders verwacht :-) haha! geniet er nog even van en zie je in september in amsterdam! liefs

• 16 Augustus 2007 - 12:44

Kim:

Hee femke! Hoorde van Anne dat je deze website hebt, leuk! Wat een fijne beoordeling. En welke gynaecoloog ben je tegengekomen? Wij vliegen 30/9, misschien nog wat afspreken daarvoor? Zou leuk zijn. En in december begin ik met oudste gyn, wanneer begin jij?
    Geniet nog even,
    x Kim

• 17 Augustus 2007 - 18:52

Iris:

Fem!
    Die schildklier! Daar weet ik alles van (helaas val ik niet af alleen, hihi). Gaaf dat je zoveel dingen zelfstandig mocht doen, volgens mij ben je echt al een heel goede dokter!
    Curacao lijkt mij ook echt supermooi, leuk dat je daar ook nog geweest bent en tof dat je je brevet in de pocket hebt!
    Nu weer terug naar Guus dus bijna. De dag dat jij vliegt, ga ik de grens over naar Peru, ook weer een nieuw avontuur.
    Chill ze, wandel ze en zon ze in Puerto Rica!

Liefs, Iris

• 18 Augustus 2007 - 21:01

Guus:

Oi, Femmie, pas je wel goed op jezelf daar met die Dean.
    Ik wil je wel terug met je haar netjes in de krul lief.
    Kus Guus

• 19 Augustus 2007 - 09:22

Janneke:

lieve Fem, Nu ben je aan het reizen in Puerto Rico, heel veel plezier! Geniet nog van je laatste weekje weg, en daarna ben je weer gezellig terug in Amsterdam!
    xx

• 19 Augustus 2007 - 19:27

Marjolijn:

hee dames!! langzaam aan het aftellen? ik denk nog iedere dag met gepaste jaloezie aan jullie. Puerto Rico is vast ook schitterend! geef maar een teken van leven als je weer enigszins gesettled bent in Amsterdam. Geniet!!!!

liefs, Marjo

ps: mijn doc-bul staat gepland voor de 17e sept., komen jullie de wave doen? ;-)