Antibiotica, wacko's en nationaal nieuws - Reisverslag uit Noord, Aruba van Femke Mulder - WaarBenJij.nu Antibiotica, wacko's en nationaal nieuws - Reisverslag uit Noord, Aruba van Femke Mulder - WaarBenJij.nu

Antibiotica, wacko's en nationaal nieuws

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

31 Juli 2007 | Aruba, Noord

Bon dia! Con ta bai?
Hier op Aruba nog steeds alles prima! Ik vermaak me uitstekend! Dank voor alle leuke en lieve berichtjes!

In de praktijk gaat het steeds beter: ik zie veel patiënten zelfstandig en de kleinere dingen (koorts, keelpijn, hoesten, blaasontsteking et cetera) hoef ik niet meer tijdens het spreekuur met dokter Samuels te overleggen. Met een stapeltje getekende recepten luister ik naar de verhalen, onderzoek de patiënten, vertel nog een keer dat het ècht niet erg is als hun 3 jarige zoontje eenmalig een klein beetje diarree heeft, dat antibiotica niet helemaal nodig is bij wat keelklachten en dat je een klein griepje heus wel overleefd. Deze huis-tuin- en keuken kwaaltjes bespreek ik aan het einde van de ochtend of middag met de huisarts en de wat ingewikkeldere klachten of verzoeken waar ik nog niet zoveel vanaf weet, overleg ik meteen. Ondertussen heb ik dus al een groot aantal patiënten gezien en ook een aantal terugbesteld (vakjargon ;-)). Zo ook een 35-jarige Indiase man die kwam omdat hij een scan van zijn hoofd wilde laten maken; hij was namelijk ’s nachts aangevallen door mensen zie zijn huis waren binnen gekomen. Op de Eerste Hulp hadden de artsen echter geen enkele wond gezien en hem weer weggestuurd. Tijdens het gesprek wat ik met hem had vertelde hij tegengewerkt te worden door diverse mensen en dat zij ook een chip in z’n hoofd geïmplanteerd hadden. Ja hoor, een echte wacko!! Flink psychotisch dus! Na een half uur z’n nogal aparte kijk op de wereld aangehoord te hebben, toch maar geprobeerd hem anti-psychotica te laten innemen. Een week later kwam hij terug, maar helaas helaas, hij had niet het vertrouwen gekregen in de pillen en ze dus niet ingenomen! Nog steeds was onze chipman overtuigd van zijn wanen en vertelde nu ook dat ‘the Lord’ er voor zou zorgen dat alle slechte mensen gestraft zullen worden… Tja… Hij is niet meer teruggeweest dus waarschijnlijk wordt het tijd de Psychiatrische Dienst te consulteren.
Natuurlijk is het niet alleen maar kommer en kwel en zijn er vooral ook heel veel leuke patiënten! Het is echt heel leuk om patiënten dingen uit te kunnen leggen, gerust te stellen of dolgelukkig met een paracetamol naar huis te kunnen sturen. Ik denk dat het hier goed vergelijkbaar is met een Nederlandse praktijk en ben dan ook steeds enthousiaster geraakt over het huisartsenvak!

Verder eigenlijk alleen maar leuke dingen! Natuurlijk een heleboel zon, zee en strand (ben dit weekend dan toch voor t eerst verbrand, eigen schuld, rode benen). Veel feestjes: op het strand onder een prachtige sterrenhemel, een ‘red-party’ bij ons thuis waarmee Marise en ik zelfs de Arubaanse krant gehaald hebben (zie foto) en heerlijk salsadansen bij de Mambo Jambo (Caribische mannen zijn net iets soepeler… sorry Guus: toch maar snel op les!:-)). Het duiken gaat me ook steeds beter af: twee weken geleden ons theorie examen gehaald en binnenkort de laatste boot-duiken voor de Padi!
Afgelopen week kwam Marjolijn ons met een bezoek verblijden! Zij studeert ook geneeskunde met ons en kwam een weekje bijkleuren; helaas was het net die week dat het voor het eerst regende (ongelofelijk maar waar!). Ondanks dat hebben we het heel leuk en gezellig gehad, veel mooie dingen gezien en is Marjo flink bruin thuis gekomen!
Komend weekend staat ook nog een leuk tripje op het programma: vrijdag vertrekken we voor 3 dagen naar Curacao, waar we een ander studiegenootje die haar co-schap interne daar doet, met een bezoek zullen verblijden! Kortom: we genieten volop!

Lieve mensen, veel plezier, succes en sterkte met alles in de lage landen, sterkte met de regen en tot mails/hyves/msn/sms!

Liefs,
Femke

  • 31 Juli 2007 - 20:33

    Ha Femke:

    Het klinkt allemaal weer fantastisch. Zo te zien vermaak je je goed. Het is iedere keer weer erg leuk om je gebeurtenissen te lezen! Veel groetjes vanuit ons regenachtige kikkerlandje.
    Liefs Fernando en Lieke

  • 31 Juli 2007 - 20:52

    Mattessa:

    Mooi verhaal weer, Fem!!
    En stralend op elke foto!!

    Lachen van die krant!

    x

  • 31 Juli 2007 - 23:06

    Iris:

    Fem! Wat leuk allemaal!
    Gekke psychotische man, salsadansen, naar Curacao, heerlijk allemaal. Huisarts dus???
    Fijne tijd!
    XX iris

  • 01 Augustus 2007 - 07:18

    Hanneke:

    Het klinkt helemaal ok daar Fem! Mooi dat je het zo naar je zin hebt daar! Ikzelf ben over paar daagjes ook lekker op vakantie dus moet je mn berichtjes even missen!

    Have fun daar nog Fem! X

  • 01 Augustus 2007 - 07:28

    Anne O.E:

    He Femke,
    Klinkt weer super allemaal, leuke foto's ook! Een retourtje curacao is niet zo duur dus? Ziet er gezellig uit daar bij dr. Samuels! Heel veel plezier nog!
    xx

  • 03 Augustus 2007 - 10:41

    Sanne K:

    Hee! klinkt goed, blijf ervan genieten!
    x sanne

  • 04 Augustus 2007 - 01:46

    Dorien:

    hey femke.

    vanaf ongeveer dezelfde breedte graad, maar dan een paar kilometer meer west (costa rica) wil ik toch ook ff zeggen dat aruba supermooi is. maar dat wist ik natuurlijk eigenlijk al, hehe. heb je al aan een paaldans wedstrijd in de carlos en charlies meegedaan? :D :D :D hehe. oh, tip, ga es langs de nederlandse marine basis daar, heel gezellig. oh, en ga niet liften naar babybeach met auto's waar 'taliban racing' op staat.

    ok, sorry, ben beetje aangeschoten :D

    veel plezier. kus do

    ps check ook es onze site: dorienfemke.waarbenjij.nu

  • 07 Augustus 2007 - 16:36

    Janine:

    Hoi Femke,

    Ik kwam toevallig op je site terecht nadat ik wat aan het googl'en was. Ik ga nl in feb mijn huisarts co-schap doen op aruba. Krijg er helemaal zin in als ik het lees(tips altijd welkom).
    Veel plezier nog!!
    Groetjes Janine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Co-assistentschap Huisartsgeneeskunde van 2 juli t/m 10 augustus 2007

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 11467

Voorgaande reizen:

24 Juni 2007 - 27 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: