Bon Bini! - Reisverslag uit Noord, Aruba van Femke Mulder - WaarBenJij.nu Bon Bini! - Reisverslag uit Noord, Aruba van Femke Mulder - WaarBenJij.nu

Bon Bini!

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

26 Juni 2007 | Aruba, Noord

Lieve mensen,

Na een lange voorbereiding, lichte last-minute stress en vertraagde, overvolle vlucht is het dan eindelijk zover: ik zit op Aruba!

Toen ik vorig jaar zag dat het mogelijk was om het co-schap Huisartsgeneeskunde op Aruba te doen, was ik meteen om; na mijn Afrikaanse belevenissen wilde ik heel graag nog een keer naar het buitenland voor een co-schap. En wat is er nu beter dan patiënten zien tussen witte stranden, een azuurblauwe zee en palmbomen? Het duurde even voor alle toestemmingen verkregen waren, maar afgelopen zondag ben ik dan echt vertrokken. Het afscheid op Schiphol verliep tot de douane redelijk tranen-vrij en uiteindelijk vertrokken we, zoals het Arubanen betaamd, een uurtje later dan gepland.

Na een lange drukke vlucht waarbij het bewonderenswaardig was dat de stewardessen niet alle rondrennende, gillende en continu om cola vragende kinderen (en ouders) in het vrachtruim stopten, arriveerden Marise en ik zondagmiddag in ons appartementencomplex Perle d’Or. Omdat we ons natuurlijk eerst even aan het Antilliaanse leven moeten aanpassen, hebben we eerst de eerste week vrij. Vanaf maandag 2 juli zal ik 6 weken in de praktijk van dr. Samuels, een Nederlandse huisarts, werkzaam zijn; Marise zal bij een andere huisarts, ook in Oranjestad, haar co-schap lopen. Het plan is om de laatste twee weken Aruba te verlaten en naar een ander mooi land af te reizen; de bestemming volgt nog.

Omdat een auto echt noodzakelijk is en we deze vanmiddag (!) krijgen, hebben we nog niet echt veel kunnen zien. Wel hebben we een blik mogen werpen op de prachtige blauwe zee en palmbomen en zijn we gisteravond naar een openluchtbioscoop op het strand geweest! Heerlijk op een bedje tussen het witte zand aan het kabbelende water onder de sterrenhemel gekeken naar Mark Wahlberg in Shooter (nooit van gehoord maar een aanrader!).
Het appartementencomplex is echt opgezet voor jonge stagairs; er zijn hier 80 (kleine) kamers rondom een zwembad en bar c.q. restaurant. Bijna iedere avond worden activiteiten georganiseerd en voor weinig geld kan prima (Nederlands!) gegeten worden. We hebben ook al meteen gemerkt dat wij een van de oudste zijn en dat de gemiddelde leeftijd zo rond de 20 ligt. Voor een grote groep 18-jarigen is dit hun eerste keer alleen weg van huis, met het bijbehorende gedrag… Maar goed, verder ziet het er mooi uit, zijn alle noodzakelijke dingen aanwezig, zijn de eigenaars erg behulpzaam en is er ’s nachts bewaking aanwezig. Kortom, een prima verblijf voor de komende weken!

De komende week gaan we in ons jeepje het eiland verkennen en lekker naar het strand maar natuurlijk wel in de schaduw! Ik ben al zeker 300 keer gewaarschuwd dat ik me echt heel goed moet insmeren (vooral door van die walgelijk gebruinde mensen, grrr…) en dat er regelmatig mensen levend verbranden! Mij niet gezien, dus de factor 40 wordt veelvuldig hersmeerd. Komend weekend gaan we waarschijnlijk al beginnen met het halen van ons duikbrevet zodat we tijdens ons verblijf ook van het natuurschoon onder water kunnen genieten!

Nog wat praktische informatie: het is hier 6 uur eerder (vroeger ;-)…) dan in NL en gemiddeld zo’n 30 graden met een heerlijke wind! Ik heb een mobiel nummer maar op dit moment lukt het me nog niet om smsjes uit Nederland te krijgen (proberen graag welkom!). Mijn nummer is: +297 562 8824. Mijn skypenaam is femkemulder82 maar ik zal ook wel eens gaan MSNen. Mocht iemand nog de behoefte hebben om post te sturen, het adres is: Perle d’Or, Boegoeroei 11Z te Aruba (in het plaatsje Noord).

Zodra ik leuke, spannende, interessante dingen meemaak zal natuurlijk een berichtje plaatsen en foto’s volgen snel!

Ik wens jullie een hele fijn, mooie, zonnige zomer en tot eind augustus!

Liefs,
Femke

  • 26 Juni 2007 - 17:24

    Lieve Femke:

    Heel veel plezier aankomende weken. We hopen dat je weer met veel ervaringen rijker terug naar Nederland komt.

    Laat je niet gek maken door al die bruine/zwarte mensen. Mooi wit is ook niet lelijk.

    We zijn benieuwd naar al je belevenissen.

    Liefs Jeroen en Heske

  • 26 Juni 2007 - 19:11

    Loes:

    femmie!! leuk om je verhaal je lezen, klinkt allemaal heel leuk! Als ik morgen niet naar Kos zou afreizen zou ik nu echt heel jaloers zijn haha.. Ik heb vnd bij mike gespinnd en er is nix aan zonder jou! Ik zei zomaar tegen die man naast; pff ben echt zoo moe hee, ik wil eraf :) Nou Fem ik hoop echt dat t fantastische weken worden (heb zo'n vermoeden dat dat helemaal goed komt), geniet ervan want voor je het weet is het weer voorbij! En goed insmeren idd! Veel liefs loes

  • 26 Juni 2007 - 19:19

    Marjolijn:

    Hoera! goed aangekomen én meteen al fun, strand en zon... nog leuker dat ik me daar dan weer nóg meer op kan gaan verheugen. En reken maar dat als jullie maandag starten, jullie het méér naar je zin hebben dan ik bij psychiatrie. Jek!

    Zorg goed voor jezelf, rij voorzichtig en ontzettend veel plezier gewenst!! Dikke kus, M.

  • 26 Juni 2007 - 20:34

    Sanne K:

    Hee Fem,
    dat klinkt geweldig, wat heerlijk dat je het grijze Nederland ontvlucht bent! Laat al die bruingebraden figuren maar lullen; over 30 jaar moeten zij aan de Botox (bruin is zooo passé...).
    Geniet ervan daar en mocht jullie volgende bestemming suriname worden, dan ben ik bereikbaar voor tips!
    veel liefs Sanne

  • 26 Juni 2007 - 21:06

    Wouter:

    zo he, je hebt nu na drie dagen al meer van je laten horen dan ik in de hele 2 maanden. Dat belooft nog wat voor de komende weken! Typ ze en veel plezier nog

  • 26 Juni 2007 - 21:13

    Lize:

    hi fem,

    Heel veel plezier tijdens je co-schap, maar vooral tijdens de vrij uren op Aruba!!!
    Ik ben benieuwd naar de verhalen.

    xxx

  • 27 Juni 2007 - 07:52

    Aukje:

    hey fem! Klinkt al goed, zeker in vergelijking met de weercondities hier. Heel veel plezier met "inburgeren" en natuurlijk de komende weken als dokters-co!

    x Aukje

  • 27 Juni 2007 - 08:35

    Hoi Femke:


    Fijn te horen dat je goed aangekomen bent. Wij hopen dat je een leuke tijd.
    Veel liefs we krijgen beslist nog meer verhalen te horen.

    Je liefhebbende oom en tante
    en kids uit L.o.Z. xxxxx

  • 27 Juni 2007 - 08:42

    Maaike:

    Lief lief zusje!

    Ik vond het zó fijn je gisteren even gesproken te hebben! Veel te kort natuurlijk, maar ik bel je vrijdag weer even voor ik op vakantie ga. Tis daar nu 37 graden!! Vrees dat ik ook maar even snel een factortje 40 moet gaan halen... Pfff!
    Nou zus, veel plezier nog, geniet van je vrije week en tot gauw!

    Dikke kus!

  • 27 Juni 2007 - 09:27

    Anna:

    lieve fem, klinkt goed allemaal! heeeeeel erg veel plezier en succes! kus anna

  • 27 Juni 2007 - 14:58

    Janneke:

    Lieve Fem!
    Heel veel plezier, klinkt heel relaxed allemaal!
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen.

    xx Janneke

  • 27 Juni 2007 - 17:03

    Guus:

    Hey lieve vriendin

    Klinkt geweldig allemaal, het is leeg hier zonder jou maar, ik wens je veel plezier daar.

    Liefs Guus

  • 27 Juni 2007 - 17:13

    Veronica:

    Hey Fem
    blij te horen dat jullie veilig zijn aangekomen en onderdak hebben (met een stel pubers zo te horen, maar toch...). een auto, toe maar, handig hoor!
    Ik ben vanaf 18 juli jullie 'buurvrouw' op het ook mooie Curacao, dan gaan we wat leuks doen met z'n drieen. Heb je mn sms gekregen?
    Nou, groetjes aan Marise,
    Liefs,
    Vroni

  • 27 Juni 2007 - 17:22

    He Fem!:

    Wat tof zeg, ik word echt jaloers! Bonaire was zooo relaxed en dat zal Aruba ook zeker zijn! Geniet lekker van je vrije week en veel plezier met duiken, liefs nelleke

  • 27 Juni 2007 - 20:01

    Lieke:

    Ha Femke,

    Leuk dat we de aankomende weken weer van je belevenissen mogen genieten.
    Heel veel plezier tijdens je vrije week en succes met je co-schappen.

    Geniet ervan!!!

    Heel veel liefs,

    Fernando en Lieke

  • 28 Juni 2007 - 10:45

    Iris:

    Fem!
    Heerlijk dat je goed bent aangekomen en lekker met je ass op het strand kan zitten. Fijn dat je deze dagen nog even kan chillen voor het echte werk begint.
    Ik ben benieuwd naar de eerste artsverhalen en foto's van feestjes in die bar bij het app.complex (met die 18-jarigen, haha).

    Liefs, Iris

  • 28 Juni 2007 - 16:31

    Zr.hippolyte Witkamp:

    femke wat leuk dat ik jouw verslag op mijn e-mail adres heb ontvangen.
    véél succes en ik zie uit naar de volgende verhalen.
    Je moeder had mij wel het een en ander verteld 10 juni j.l.
    Groetjes
    Zuster Hippolyte.

  • 28 Juni 2007 - 17:26

    Mattessa:

    He Fem,

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen!! Klinkt meteen al heel relaxed!

    Geniet nog effe van je vrije weekje!!

    x

  • 28 Juni 2007 - 21:29

    Papa :

    Lieve Femke,
    Hebben net je reisverslag bij oma gebracht en moeten jou de hartelijke groeten doen van haar!
    Ze zal met veel plezier je belevenissen volgen!
    Liefs papa.XXX

    ps:sturen je morgen nog een mailtje!

  • 02 Juli 2007 - 10:28

    Laura:

    Hey Fem! Wat fijn da t je goed aangekomen bent en dat jullie een weekje lekker van het zonnetje konden genieten!! Hopelijk bevalt het werken bij de huisarts ook :) Enjoy en tot je volgende verhaal!! kus, Lau

  • 03 Juli 2007 - 18:30

    Noortje:

    Hi Femke,

    Nou we zitten met de hele familie Bakker je site te lezen ;) Mama is natuurlijk helemaal onder de indruk en wil heel graag een berichtje schrijven. Ik begin alvast.
    Hoop dat je heel veel aan het genieten bent en dan ook nog wat opsteekt along the way...
    We zijn benieuwd naar de eerste foto's (niet van je bloederige vak aub)

    Emma & Harry & Frank & Joppe & Noortje
    ps. kus van Guus

  • 09 Juli 2007 - 09:52

    Marlies:

    Lieve Femmie,
    Wat is het snel gegaan dat je al daar zit! Wel echt heel cool weer :) Eind augustus gaan we wel weer uitgebreid afspreken want ik heb je echt al te lang niet gezien... Heel veel plezier en succes daar. Geniet ervan!
    Dikke kus Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Co-assistentschap Huisartsgeneeskunde van 2 juli t/m 10 augustus 2007

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 11461

Voorgaande reizen:

24 Juni 2007 - 27 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: